marți, 8 iunie 2010

Jurnal


Jurnalul are viata si se hraneste cu pacate. Orice fel de pacate, marunte sau mai mari. Adora frica care este izvorul tututor relelor dar nu ignora nici vanitatea sau orgoliul. Are si un gardian nevazut. Sarcina lui este sa plaseze jurnalul la locul potrivit pentru omul ales, ca-n cazul meu, mizand cum altfel?! pe slabiciunile omenesti.

Greu de crezut, nu-i asa? Cum putea sa existe in zilele noastre asa ceva? De unde venise? Cine l-a facut? Care era scopul final? Am inteles cu amaraciune intr-un tarziu ca jurnalul existase dintotdeauna si ca era de fapt o oglinda a sinelui care-ti arata adevarata fata, cea pe care nu vrei s-o privesti. Odata ce te-ai uitat in ea nu te mai poti intoarce la ceea ce era inainte. Devii sclavul jurnalului si pentru acea unica dorinta pe care ti-o indeplineste vei plati pana la sfarsit, obligandu-te sa comiti ceea ce altfel niciodata n-ai fi fost in stare. Pune stapanire pe tine fara drept de apel.

Pune-ti o dorinta!

Vrei sa stii ce mi-am dorit si cum s-a intors acest lucru impotriva mea? Am vrut ca ceilalti sa ma iubeasca asa cum sunt, sa ma accepte fara sa ma judece. Da, eu, tocmai eu care eram omul cel mai putin sociabil tanjeam dupa prietenia celorlalti dar nu stiam cum s-o cer, unde s-o caut si atunci ma ascundeam in lumea mea pretinzand cu orgoliu ca ceea ce am imi este suficient. Pretul a fost pe masura dorintei.

Fara sa-mi dau seama am inceput sa mint, sa insel dar cu cat minteam sau inselam mai mult cu atat eram o persoana mai cautata si mai apreciata. Furam din magazine iar vanzatorii imi ofereau la plecare bonusuri si isi cereau scuze daca ipocrita ma declaram nemultumita. Ma indepartasem de lumea mica in care ma invartisem pana atunci si casa mea devenise un loc de intalnire pentru lumea cu adevarat importanta. Petrecerile se tineau lant, aveam prieteni bogati carora nu le pasa de bani si ma minteam ca farmecul meu ii facea sa stea langa mine, sa ma asculte fascinati cum debitam cele mai mari prostii dar de fapt jurnalul facea totul. Eu eram doar o marioneta trasa de sfori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu